Wyszukaj
Witaj na moim Blogu!

Mam na imię Andrzej i jestem tatą małego urwisa - Marcina!

Mam często kontrowersyjne poglądy na różne tematy. Jestem ironiczny, cyniczny, szyderczy i sarkastyczny. Kiedyś myślałem że jestem typem romantyka ale okazało się że byłem po prostu nieśmiały a okazałem się być zwykłym chamem. Dobrze mi z tym.


Jak wygrywać w konkursach

Mini poradnik - jak grać, żeby wygrać.
Porady 13 Marca 2018
Brak komentarzy

Kiedy tylko mam czas, lubię brać udział w przeróżnych konkursach, gdzie w grę wchodzi kreatywność i nie trzeba zdawać się na łut szczęścia. Są to m.in. konkursy w których trzeba wymyślić ciekawy tekst (wiersz, hasło reklamowe, slogan czy cokolwiek innego), konkursy na projekty graficzne czy czasami konkursy fotograficzne. Staram się raczej unikać tłumów, chyba że nagroda jest atrakcyjna. Biorę udział tylko w tych konkursach, w których do wygrania są interesujące mnie nagrody. Biorę udział w tych konkursach, które wymagają ode mnie kreatywności i poświęcenia czasu. Moje wygrane nie są dziełem przypadku i szczęście nie ma tutaj nic do rzeczy.

Poniżej znajdziesz parę zasad i porad na temat wygrywania konkursów.

Jak zdobywać nagrody?

Bierz udział

Stare porzekadło mówi, że "Żeby wygrać, trzeba grać" i nie inaczej jest w przypadku konkursów. Często spotykam się z sytuacją, kiedy na wieść o mojej wygranej, dana osoba robi maślane oczy i stwierdza że też by chciała ale na pytanie czy gra odpowiada zaprzeczająco. Bierz udział w konkursach a będziesz miał szansę na wygraną. Nieprawdą jest jednak twierdzenie, że im więcej grasz, tym większe masz szanse na wygraną. Dużo zależy od jakości konkursu, jego rozreklamowania, ilości oraz jakości nagród, itp.

Wybieraj odpowiednie konkursy

Pamiętaj, że im cenniejsza nagroda, tym zazwyczaj konkurs jest bardziej oblegany i tym trudniej będzie taką nagrodę zdobyć. Jeżeli trzeba opisać np. swoje wymarzone wakacje a do zgarnięcia jest nagroda o wartości 3000zł to poświęcenie pięciu minut na to nie wystarczy. Czasem, jeżeli nie czujemy się na siłach, lepiej jest odpuścić i przeznaczyć te pięć minut na coś innego.

Pamiętaj, że im trudniejsze zadanie, tym mniejsza konkurencja a co za tym idzie większe szanse na wygraną.

Mierz siły na zamiary i wyszukuj konkretne konkursy, a nie pierwsze lepsze.

Zadanie powinno być adekwatne do nagrody, więc konkurs na projekt koszulki gdzie nagrodą jest 50zł nie jest dobrym pomysłem. Często mniejsze firmy szukają jeleni, którzy zrobią za nich robotę, tanim kosztem. Duże firmy oczywiście też tak postępują, jednak nagrody często są bardziej adekwatne do wykonanego zadania.

Myśl niestandardowo

Szablonowe myślenie rzadko kiedy zaprowadzi Cię do wymarzonej nagrody. Musisz myśleć inaczej niż wszyscy żeby wybić się z tłumu. Musisz być pomarańczową kropką na szarym tle, żeby to Ciebie wybrano jako laureata nagrody.

Czytając odpowiedzi różnych konkursów otwartych, można odnieść wrażenie że grubo ponad 80% wpisów jest właściwie taka sama. Twój musi być inny, oryginalny. Patrz szerzej! Stwórz coś ciekawego, nieszablonowego, niebanalnego!

Jeżeli zabierasz się za jakieś zadanie konkursowe to wykonaj je porządnie.

Czytaj regulaminy i zasady konkursów

Warto pamiętać o zapoznaniu się z zasadami konkursu i regulaminem żeby później nie było niespodzianek. Są konkursy, gdzie bardzo duży odsetek zgłoszeń nie spełnia szczegółowych wymagań określonych regulaminem. Takie zgłoszenia odpadają już na starcie.

Najczęstsze błędy popełniane przez brak zapoznania się z regulaminem:

  • Zgłoszenie konkursowe dokonane jest w nienależytym miejscu - np. regulamin mówi żeby dokonywać zgłoszeń na maila, tymczasem wpisywane one są w komentarzu na portalu Facebook.
  • Zły format pliku / zła rozdzielczość pliku - bardzo ważna kwestia w konkursach na projekty graficzne.
  • Brak odpowiednich oznaczeń w zgłoszeniu konkursowym - np. brak podpisu.
  • Zbyt długi/krótki tekst - pamiętam zadanie polegające na opisaniu czegoś tam w nie więcej niż 30 słowach, ponad 30% zgłoszeń do konkursu było spalonych na starcie.

Aktywnie szukaj konkursów

Szukając aktywnie konkursów często można natrafić na różne perełki, które jakimś cudem umknęły szerszemu gronu konkursowiczów.

Zbieraj doświadczenie, ucz się pokory

Pokora Twoim przyjacielem - przygotuj się na porażki i naucz się wyciągać wnioski. Widząc siebie na drugim miejscu w rankingu, gdzie pierwsze miejsce to dwutygodniowy wyjazd do Nowego Jorku, trochę szkoda ale jest to też dobra motywacja aby działać dalej i zdobywać jeszcze więcej.

Nie bądź w gorącej wodzie kąpany

W mojej opinii najlepiej wysyłać swoje prace na ostatnią chwilę - szczególnie w tych konkursach, w których przesyłane zgłoszenia są od razu prezentowane (na przykład kiedy odpowiedź należy zamieścić jako komentarz do postu na portalu Facebook). Ograniczy to kopiowanie pomysłów z Twojej pracy. Dodatkowo, jeżeli odpowiedzi są przeglądane przez organizatora czy jury konkursowe na bieżąco, Twoja praca będzie świeża i bardziej atrakcyjna.

Prowadź kalendarz, dziennik, przypominacz

Wyniki niektórych konkursów są prezentowanie np. jedynie na stronie internetowej. Warto więc prowadzić pewnego rodzaju dziennik udziału w konkursach. Ja osobiście korzystam z kalendarza Google.

Dedykowany adres email

Wzięcie udziału w konkursie często oznacza akceptację na wysyłkę informacji handlowej. Czasem są to maile jedynie od organizatora konkursu ale czasem bazy udostępniane są osobom trzecim. Warto dla potrzeb konkursowych posiadać osobny adres email.

Jak wyszukiwać konkursy

Wspomniałem wyżej, że aby zwiększyć swoje szanse na wygraną, należy aktywnie poszukiwać konkursów. Poniżej znajdziesz kilka ze sposobów znalezienia pożądanych konkursów.

  • Hashtagi na portalach społecznościowych - obserwując na przykład #konkurs możemy znaleźć wiele ciekawych konkursów.
  • Strony poświęcone konkursom - istnieje w internecie wiele stron poświęconych konkursom internetowym np. sledzimykonkursy.pl czy konkurszilla.pl
  • Monitoring sieci - w aktywnym poszukiwaniu konkursów może pomóc na przykład narzędzie Brand24 czy Sentione, lub też darmowy Google Alerts.
  • Wyszukiwarka Google - aktualne konkursy często znajdziemy w linkach sponsorowanych, bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania, np. na hasła "konkurs" czy "nagrody".
  • Śledzenie stron producentów
  • Grupy dedykowane konkursom na portalu Facebook
  • Śledzenie blogów

Czarna lista organizatorów konkursów

Są organizatorzy konkursów którzy nie grają do końca fair. Warto sobie sporządzić czarną listę takich organizatorów, żeby nie tracić czasu na konkursy kreatywne tylko z nazwy, ponieważ wybór zwycięzcy i tak odbywa się drogą losowania.

Nie będę wymieniał żadnej marki z nazwy ale nawet duzi gracze naginają w tym temacie swój regulamin. Tych decyzji nie da się podpiąć często pod zły gust.



Korzystając z naszej strony zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej w polityce prywatności.X